This topic counts 3 pages 1 2 3 |
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 23 January 2009 21:01:21 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Nou hier dan mijn über uitgebreide topic! Ik zal beginnen bij het sumiere begin om het allemaal lekker smeuig te houden!! 
Het begon allemaal een beetje bij het einde van een relatie, ik zat wat in de put en had afleiding nodig. Ik begon toen wat te spelen met het idee van een VR6, een droom die ik altijd al had. Omdat het hier in Nederland meestal allemaal smots is ging ik op Ebay en autoscout websites zoeken.
Mijn vader gaf me een tip om een kennis te vragen, die heeft veel ervaring met het importeren van (oude) auto's, die kon me vast assisteren hiermee.
Ik besprak e.e.a. met hem, hij ging op zoek en al gauw hadden we een lijstje van wat Corrado's. Op een afgesproken datum zou hij erheen gaan en de beste meenemen. Ik ben eigen ondernemer en ertussen uit gaan is altijd wat lastig, dus ik liet de keuze aan hem over.
Op de dag van vertrek belden we nog even, hij zei misschien is het toch wel handiger dat je meegaat. Dus zomaar in de auto gesprongen en samen op pad voor een weekendje duitsland.
De reis voerde naar duitsland, richting Hanau, daar kwamen we rond middernacht aan, en nergens geen slaapplek. Uiteindelijk na een tijd zoeken en aankloppen kwamen we bij "Club Discret", een soort hoerentent en erboven een hotel. Verdorie dat was per nacht 80 euro, voor die prijs kreeg je er niet eens een meid bij 
Na goed de volgende er gauw weer uit en richting "Bad Orb". Het geluk was helemaal dat alle Corrado's van dezelfde handelaar kwamen. Het is namelijk zo als je alle Corrado's onder 1 naam aanbied op Ebay dan wordt je geregistreerd als Handelaar, en dat wou hij dus voorkomen.
Hier een foto van die kennis die een eerste blik bij de Corrado's neemt.
Ik had de keuze uit een stuk of 4 Corrado's. Voor mij waren er 2 Corrado's die in aanmerking kwamen. 1 daarvan is dus degene die ik nu heb, en er was nog een getunede Dark burgundy. Mijne was zo'n 500 euro goedkoper, in mooiere staat en helemaal origineel. Die andere was door ABT getuned, ook mooi maar de motor klonk onrustig en had vrij veel steenslag. Vandaar mijn keuze.
Niet veel uur later waren we al op weg naar huis op deze manier:
Nu gaan we ff verder, de auto moest gekeurd worden eer hij op de weg mocht:
Heel blij kon ik toen tuffen! Maar ik hoorde de ketting toen wel ratelen, dus ik heb direct maatregelen genomen en een revisie laten doen incl koppeling vervangen.
Toen vond ik dat het tijd was voor leuke dingen De VR6 wordt bijna gekenmerkt door zijn imposante inlaatspruitstuk en die moet er wel sjiek uitzien. Aangezien ik geen poetser ben en wel van zwart houdt heb ik gekozen voor matzwart.

Ik ging van deze look naar:
Helaas is door een miscommunicatie het niet zwart geworden maar een beetje glanzend zwart, ook niet raar. Later in het verhaal zal dit verholpen worden 
Hier zomaar even een foto in het begin dat ik de Corrado nog niet zolang had:
Toen begon het weer te jeuken en ik wou graag mijn Brembo klauwen van de TDI corrado overzetten naar de VR6, maar dan moet er natuurlijk 17" velgen op. Het geld was niet echt over dus ik ging zoeken naar een tweedehandse velg, ik was helemaal niet zo bekend met BBS velgen, ik zocht eigenlijk op 5x100 op marktplaats. Zo ben ik aan de BBS RX velgen gekomen, achteraf een super mooie tijdloze velg waar ik spijt van heb dat ik ze nu niet meer heb!
Zo zag hij er met de Brembo klauwen uit en de BBS velgen:
Op het forum heb ik meegedaan aan een groeps aankoop van Vibra-technics motorsteunen. Aangezien ik van plan was mijn Corrado nog zeer lang te houden leek mij dit een goede investering! Je weet maar nooit wanneer je huidige steun aan gort is, vooral met zo'n zware motor met zulk vermogen 
In grote lijnen was de Corrado toen gewoon af! Ik wou enkel wat detailwerk afmaken en het hierbij houden. Dit was onder andere alle boxen in de Corrado te vervangen. Immers in > 10 jaar is e.e.a. wel verbeterd. Dus dat heb ik gedaan. Ik wou persee geen boxen in hoedenplanken. Enkel originele plekken verbeteren.
Het tweede was volgens mij een sportstuur, ik ben altijd gek geweest op Momo millenium, dus je raadt het al. Zoeken op marktplaats naar een gebruikte want nieuw vond ik niet te betalen. Ik hield het een paar maanden in de gaten en waarempel het was gelukt ook! Een goede foto heb ik nog niet, alleen deze:
Het derde was de pook. De oude werd verrot, en ik had via de database een pook gevonden die erg lijkt op origineel maar met een chrome randje en rode verlichting! Deze besteld uit Duitsland:
Heel erg tevreden want hij match super met het stuur! Zo was het voor mij wel zo'n beetje klaar. Wat ik wel nog graag eens wou is het vermogen meten. Dit heb ik toen laten doen in Postma motorsport in Balk. Het resultaat was precies goed!
Verder wou ik wel graag alle onderdelen in perfecte staat houden dus bij de dealer heb ik gloednieuwe spiegelglazen gekocht en het dak systeem laten reviseren waarbij alle electrische en schuifdelen zijn vervangen met nieuwe. Dure grap maar het was wel perfect!
Toen heb ik nog eens via een deal nieuwe BBS naafkappen geregeld, in de combinatie: Goud/Carbon.
Omdat ik veel op VWvortex zit, zie je vaak dat ze een shortshift kit hebben geinstalleerd, uiteindelijk besloot ik dat ik ook één moest hebben. Ik heb toen gekozen voor B&M. Deze verkleint de schakelslag voor 35% voor elke beweging! Het was wel een klein beetje wennen, maar het schakelt echt superkort! Toch een heel leuk speeltje.
Verder heb ik nog eens splinternieuwe lupo wissers gekocht (incl. armen)
en heb nieuwe koplampglazen gekocht bij de dealer:
Super blij was ik gewoon, alleen toen die ene bewuste nacht...
Ik zou wat te enthousiast weg door de binnenstad en het was een stukje gladder dan ik dacht. Voila daar hing ik met de neus in een railing van een brug 
De schade was zeker te repareren maar ik moest wel een nieuw binnenscherm, buitenscherm, motorkap, voorbumper. Gelukkig motorisch niets.
Ik had toen toch besloten om alles te repareren en goed ook! Snel een donor Corrado gezocht waar de meeste onderdelen op zaten, heel handig was dat letterlijk een halve Corrado Alle onderstel onderdelen zijn toen zwart gecoat. De meeste onderdelen die je ziet zoals knipperlichten en mistlampen zijn splinternieuw gekocht. Ook heel veel kleingrut zoals boutjes moeren en plastic houders zijn allemaal splinternieuw.
Achteraf heel blij want ik heb heel veel kunnen vernieuwen. Het bleek dat de bumperbalk ook wat roestig was van accuzuur e.d. Dus hardstikke mooi dat alles nu perfect kon. Dankzij alle hulp van mn vrienden is mn Corrado weer perfect hersteld van het akkefietje. Dit herstellen ging natuurlijk met een upgrade van bepaalde zaken. Hieronder het rijtje voor zover ik nu ff weet:
BBS velgen > Porsche Cup 3 Turbo velgen (origineel, met een adaptorset H&R)
Uitlaatspruitstuk > Spaghetti spruitstuk
Heldere achterlichten > zelfde maar met ledlichten
Halogeen verlichting > Bi-xenon
Inlaatspruik glanzend zwart > Matzwart gecoated
std. luchtfilter > Carbon gesloten luchtfilter van BMC
std. accu > Redtop accu
Tijdens de wederopbouw!

Nieuwe onderdelen van de dealer!

Porsche velgen

Auto weer thuis!
Nu rijdt ik alweer een tijd meer dan tevreden rond. En nu alweer wat veranderd. Ik heb gekozen voor een originele grille met VW en VR6 embleem in het chrome. Verder is het sparen geblazen en we zien wel wat de toekomst brengt. Ik ben wel aan het oriënteren voor een turbo setup, ik heb sinds kort een kennis waarvan ik veel kan leren die reeds een turbo setup heeft dus hou dit topic in de gaten
Een turbo in combinatie met het motormanagement zoals mijn broer die heeft lijkt mij niet ondenkelijk 

Binnenkort eerst maar eens fotootjes met de nieuwe grille en eens goed poetsen en verwennen met een wax beurtje
Spoilerz up!
|
|
|
Goda666 |
Goda666 from Netherlands (Flevoland) posted @ 23 January 2009 21:13:52 |
Database Semi-Pro

161 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60 1989 Corrado 1.8 G60
|
Hey martin je daar is ie dan je project topic. mooi hoor.
ziet er echt heel goed uit.
dat pookje is ook mooi, waar heb je die bestelt.
Ik zal binnenkort mijn topic ook ff aanpassen.
grille is echt mooi gelukt, super.

|
|
|
Jakemeister |
Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 23 January 2009 22:16:54 |
Database Addict

713 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
blijft een super mooie Corrado, die zwarte grile zat toch niet meteen bij de wagen, je had toch eerst ook een origineel gespoten grille? deze was kapot ofzo d8 ik?
Nou mutte we wel een mooie fotoshoot doen met je wagen, leuk kalender materiaal zullen we maar zeggen
60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana
|
|
|
Emiel - VR6 |
Emiel - VR6 from Netherlands (Friesland) posted @ 25 January 2009 10:59:27 |
Database Noobie

6 Topic posts Private message
1992 Corrado 2.0 16V 1992 Corrado 2.9 VR6
|
Erg mooi verhaal, over een super mooie Corrado.
Mag ik vragen waar je die nieuwe luidsprekers vandaan hebt?
Corrado VR6 1992
Corrado 2.0 16v 1992 (Sold)
|
|
|
|
|
Emiel - VR6 |
Emiel - VR6 from Netherlands (Friesland) posted @ 26 January 2009 17:46:00 |
Database Noobie

6 Topic posts Private message
1992 Corrado 2.0 16V 1992 Corrado 2.9 VR6
|
oké bedankt, weet ik waar ik die deze zomer kan gaan bestellen
Corrado VR6 1992
Corrado 2.0 16v 1992 (Sold)
|
|
|
Gijs 16V-G60 |
Gijs 16V-G60 from Netherlands (Limburg) posted @ 27 January 2009 14:06:58 |
Database Noobie

31 Topic posts Private message
1992 Corrado 16V-G60
|
Eej martin!!
leuk om zo te lezen wat jij al allemaal hebt doorstaan
die vr6 is bij een heel goed baasje terecht gekomen!!
greetz gijs 2.0 16v
Corrado 16V-G60
|
|
|
|
|
jeroen |
jeroen from Netherlands (Overijssel) posted @ 29 January 2009 11:16:31 |
Database Semi-Pro

174 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60 1992 Corrado 2.9 VR6
|
He Martin erg mooi verhaal en leuk om het zo te zien en lezen!
Moet ik ook maar eens gaan doen....
Die lupo wissers en armen heb jij de onderdeelnummers nog?
Moet ik zsm maar bestellen want wat ik heb is niks!
gr Jeroen
|
|
|
vwcorradoz |
vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 29 January 2009 12:05:36 |
Database Semi-Pro

143 Topic posts Private message
1994 Corrado 2.9 VR6
|
hey mooi topic ! ziet er zeer goed uit allemaal martin
Greetzz
een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer
|
|
|
taran corrado lover |
taran corrado lover from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 29 January 2009 16:25:10 |
Database Amateur

92 Topic posts Private message
|
Heej Martin. Zeker een mooi verhaal.
Ik heb hier nog een foto van je C na de aanvaring met die brug, weet niet meer hoe ik er aan ben gekomen, maar ik d8 bij mezelf''zal toch niet waar zijn he * Maar zo te zien is het dus dan toch weer goed gekomen 
Greetz Taran
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 9 February 2009 19:36:46 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Dank iedereen voor de leuke berichten!
Het laatste nieuws is dat ik BBS RC wielen aan het regelen met wat stoeprandschade, deze zou ik voor de winter of circuitdagen willen gebruiken! Ik denk dat het wel sjiek staat als ik ze lekker zwart ga spuiten...
Dit idee:
|
|
|
vwcorradoz |
vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 20 May 2009 18:41:18 |
Database Semi-Pro

143 Topic posts Private message
1994 Corrado 2.9 VR6
|
zo zie je die dikke klauwen ook wel lekker zitten 
een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 9 June 2009 21:54:40 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Da's zeker waar!
Verdere nieuws is dat ik powerflex rubbers heb besteld voor de voorste draagarmen!!
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 23 September 2009 12:57:21 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Last but not least zijn ze eindelijk binnen!
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 20 December 2009 11:28:51 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Net binnen, wat aluminium spul, een lager die in de riemspanner de originele van VW komt te vervangen. Normaal is dit van plastic maar deze gaat zogezegd levenslang mee! Verder een paar hele mooie benzine leidingen houders, ook van aluminium.
Laters pics van montage
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 10 October 2010 23:45:55 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Maar weer eens een update, paar maand geleden moest de Corrado voor de APK, hier kwam niet zoveel spannends uit, enkel wel afkeur op wat verlichtings zaken, de heldere achterlichten met led verlichting zijn er nu uit, daarvoor heb ik nu weer originele oranje rode achterlichten voor geplaatst. Voor de apk heb ik ook nieuwe lupo wisser besteld want die werden ook vrij gaar.
Sinds heb ik hem even weggezet want we zouden bezig met de lagerschalen, alleen we kwamen er niet aan toe tot afgelopen zaterdag!
Dankzij Hillebrand kon ik dit zelf doen (ahum) onder nauwe supervisie wat bouten losgemaakt Eerst moest het carterpan en de oliepomp er onder weg:
dan zie je onder de auto het volgende:
Voorzichtig eens de lagers van de eerste cilinder weggehaald voor nader inspectie:
Het blijkt dat ik eigenlijk mooi op tijd ben om te gaan vervangen, we besloten omdat het al wat later op de middag was er nu mee te stoppen en alleen nog even te kijken naar de oliepomp (welke sowieso vervangen gaat worden)
Niet raar, de gebruikelijke beginnende slijtage van de tandwielen tegen het huis aangezien er geen lagers in zitten, maar waar we wel wat van schrokken was het volgende:
Dit zat in een filterhuis van de pomp, resten van een oude geleider van de distributie. Gelukkig zit dat nu niet meer in mijn blok! Als het allemaal meezit gaan we maandagavond weer verder!
|
|
|
gurby |
gurby from Netherlands (Utrecht) posted @ 11 October 2010 08:46:36 |
Database Noobie
44 Topic posts Private message
1995 Corrado 2.9 VR6 1994 Corrado 2.9 VR6
|
Oeps! Nou, mooi dat je 't gevonden hebt hoor!
Bij welke km stand had jij eigenlijk die ketting+geleiders vervangen?
Succes ermee, vanavond ook weer!
|
|
|
Hibvr6 |
Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 11 October 2010 18:34:16 |
Database Amateur

65 Topic posts Private message
|
He Martin, vanavond weer onder mijn supervisie de sleutel omdraaien en rijden. Motor zag er mooi uit van binnen. Ik heb ze zelden zo gezien. Vooral met die km-stand. Volgende stap gaan we de boven kant aanpakken, en er een paar meer PK's uitdrukken. Ik verwacht tegen de 350 zoals we nu de plannen hebben besproken.
Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.
|
|
|
Jakemeister |
Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 11 October 2010 20:40:43 |
Database Addict

713 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
zag er weer netjes uit hoor, zo vanaf de zijkant hehe, je kan in iig weer lekker toeren in de VR6.
60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 12 October 2010 15:22:40 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Zo kwam ik inderdaad in het hok, en voila was de Corrado alweer helemaal klaar! Dus toen besloten om mijn wintervelgen (BBS RC) te monteren, éénmaal klaar direct een testritje gedaan, met veel voldoening!
Vandaag ook alweer even gereden tijdens de lunchpauze, moet maar even een ritje bedenken zodat ik hem goed kan inrijden, misschien maar naar werk rijden via limburg ofzo 
Ben nu op zoek naar een net stel naafkapjes, want deze zijn ook geen porum meer...
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 12 November 2010 10:32:51 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Spannende tijden, ik heb de gok gewaagd om via VWvortex.com een Vortech compressor aan te schaffen, moet uit Canada komen, dus als ik niet belazerd wordt dan heb ik binnenkort dit in mn schuur te staan:
|
|
|
Gunther VR6 |
Gunther VR6 from Netherlands (Overijssel) posted @ 12 November 2010 18:06:56 |
Database Amateur
55 Topic posts Private message
1995 Corrado 2.9 VR6
|
Mooie toppic Martin
Blijf het zeker volgen en hopen dat je de compressor binnenkrijgt
Kan voorlopig wel over blijven dromen voor een turbo of compressor.
Maar het zal er ooit nog een keer komen
Succes kerel
|
|
|
Hibvr6 |
Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 13 November 2010 08:59:47 |
Database Amateur

65 Topic posts Private message
|
He Martin... Ik ben zeer benieuwd naar deze set! En vooral de prestatie's. Dit was mijn eerste keuze ook en toen toch maar een turbo gekozen. Maar dit is zeker een goede keuze. Ik hoop dat de dat de gene die het moet monteren snel tijd en zin heeft . Het opsturen zal ook wel een aantal weken in beslag nemen. Dus nog ff geduld hebben.
Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.
|
|
|
Jakemeister |
Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 13 November 2010 09:24:49 |
Database Addict

713 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
zo te horen word onze schuur straks weer volop in gebruik genomen, tijd om dan de laatste "updates" in de schuur te bouwen!
it gjit oan!
Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties, maar ook het geluid van dit setje, zal wel erg verschillen met het monster geluid dat de vr6 turbo van Hillebrand produceert.
60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana
|
|
|
vwcorradoz |
vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 14 November 2010 17:03:23 |
Database Semi-Pro

143 Topic posts Private message
1994 Corrado 2.9 VR6
|
dat ziet er goed uit ! en dat zal ook wel lopen straks brrr
een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer
|
|
|
nickelodeon |
nickelodeon from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 15 November 2010 07:29:05 |
Database Noobie

40 Topic posts Private message
1989 Corrado 1.8 G60 1992 Corrado 2.9 VR6 Supercharged
|
Mooi setje...
Maar je hebt er geen intercooler bij? want volgens mij is al het buizenwerk wel gemaakt voor een setup met een ic.
Welke diameter poulley zit er op de compressor?
En heb je ook een foto van de andere kant van de compressor? Van de steun waarmee de comressor aan het blok vastzit.
Als je vragen zou hebben over montage dan mag je mij mailen aangezien ik met dezelfde (vortech v9 zo te zien)compressor rij en deze al vaker ge(de)monteerd heb.
Succes iig
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 15 November 2010 09:49:57 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
dank je Nick! Enne ga jij ff snel je eigen profiel voor de geblazen VR aanmaken 
|
|
|
Electrifying |
Electrifying from Netherlands (Utrecht) posted @ 17 November 2010 12:13:46 |
Database Noobie

14 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
Mooi, zo'n compressor kitje! Ga je alleen dan ook aanpassingen aan het blok doen? Volgens mij moet je met 350 pk op een VR6 toch gaan kijken naar je zuigers en drijfstangen, of een decompressie plaat monteren.
Spoilers up!
|
|
|
M4RTiN |
M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 17 November 2010 12:42:21 |
Database Addict
962 Topic posts Private message
1993 Corrado R32 1989 Corrado 1.8 16V
|
Weer een update, de verkoper zegt dat hij waarschijnlijk donderdag pakket op de post gaat doen!
Verder is die 300+ pk gebaseerd op compressie verlagen inderdaad, drijfstangen ben ik niet van plan, wel zitten er R32 krukaslagers op. Het vermogen ben ik al blij met alles wat rond en boven de 240 PK zit, de rest is meegenomen voor mij... Toch gaan we natuurlijk voor het meeste rendement wat zo'n ding kan halen 
|
|
|
This topic counts 3 pages 1 2 3 |