Forum > [Nederlands subforum] > Ervaring inbouw originele volt- en oliedrukmeter (facelift model)

This topic counts 1 page 1
MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 3 March 2014 16:26:54
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Wie heeft er ervaring met het inbouwen van een originele volt- en oliedrukmeter (facelift model) en kan mij wat tips geven. Is dit iets om bij de VW dealer te laten doen? Iemand ervaring daarmee? Is de benodigde kabelboom nog te bestellen? Greetz Johan

gurby gurby from Netherlands (Utrecht) posted @ 7 March 2014 20:54:54
Database Noobie


44 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.9 VR6
1994 Corrado 2.9 VR6

Die kabelboom is volgens mij een ander exemplaar van de hele dashboard kabelboom dus echt niet zomaar te vervangen. Wel heb je al een stekkertje hangen waarschijnlijk voor de verlichting, voor het cassettebandhoudertje die je wel of niet hebt.
Dus je hoeft alleen nog een contactgeschakeld draad te trekken voor de voltmeter. Voor de oliedrukmeter moet je een draad trekken die (iig bij een originele VR6) al wel vanaf motorruimte (aansluiting bij oliedruksensor) tot achter de zekeringkast loopt. Maar het is wel even zoek en meetwerk hoor. Je moet in elk geval even zorgen dat je een goed schema hebt zodat je de draadkleuren weet waar je naar moet uitkijken.

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 8 March 2014 10:29:07
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Bedankt voor de info. Ik ben er ook achter dat er een kabelboom bestaat met Art. Nr. 535 971 052 B en omschrijving "wiring set for dash panel; for vehicle with active; loudspeakers; oil pressure gauge; voltmeter; or; air condit.; lhd". Het lijkt erop dat deze is aan te sluiten op de bestaande kabelboom. Ik weet alleen niet of deze zowel op de oude als op de nieuwe type kachel/aircobediening kan worden aangesloten. Greetz Johan

This topic counts 1 page 1