This topic counts 1 page 1 |
wesjuhg60 |
wesjuhg60 from Netherlands (Zeeland) posted @ 22 February 2012 22:17:27 |
Database Noobie
21 Topic posts Private message
1991 Corrado 1.8 G60
|
Hallo ik had aan jullie eens een vraag ik zat te denken om een deverter valve van forge op me rado te bouwen maar is dit mogelijk en heeft dit geen nadelige gevolgen op de g lader ??
|
|
|
Bozo |
Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 23 February 2012 00:21:08 |
Database Professional

283 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
alles is mogelijk.
is alleen niet zo bevordelijk voor je lader.
en waarom zou je dat willen ?
|
|
|
wesjuhg60 |
wesjuhg60 from Netherlands (Zeeland) posted @ 23 February 2012 12:52:49 |
Database Noobie
21 Topic posts Private message
1991 Corrado 1.8 G60
|
Omdat je daar een mooi bij geluid bij krijgt en waarom is dat nadelig voor me lader dan ? Want snap het niet helemaal ?
|
|
|
Bozo |
Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 23 February 2012 22:42:54 |
Database Professional

283 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
neem aan dat je weet hoe een g-lader werkt.
neem ook aan dat je weet hoe een dumvalve/divertervalve werkt
als jij op een andere manier je overdruk gaat afblazen wordt je drukhuishouding ook anders.
wat betekent dat je glader andere krachten krijgt te verwerken dan waar het eigenlijk naar berekend is.
mocht je meer details willen weten dan kunnen diverse kenners hier wel dieper op in gaan.
|
|
|
wesjuhg60 |
wesjuhg60 from Netherlands (Zeeland) posted @ 23 February 2012 23:19:21 |
Database Noobie
21 Topic posts Private message
1991 Corrado 1.8 G60
|
jaa dat weet ik maar een dumpvalve loost zijn luch en een deverter is een gesloten systeem waarom zou ik dan met een deverter problemen krijgen met me lader?
|
|
|
Bozo |
Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 24 February 2012 00:38:05 |
Database Professional

283 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
waar wil jij die lucht van de diverter heen blazen ?
in zijn retourbuis??
dan krijg jij echt nie meer geluid van.
en als je dan de orginele afblaas er op laat en de diverter aan stuurt met vacuum van je inlaat dan gaat dat leuk werken.
en alleen een diverter kom je met drukhuishouding te zitten zo als ik eerder uitgelegd heb.
|
|
|
wesjuhg60 |
wesjuhg60 from Netherlands (Zeeland) posted @ 24 February 2012 12:10:06 |
Database Noobie
21 Topic posts Private message
1991 Corrado 1.8 G60
|
Oo okee dan en ja was van plan in zijn retour buis maar dat gaat dus niet werken zoals je zei maar waarom zou je de originele affblaas klep niet kunnen vervangen voor dumpvalve of is je originele afblaasklep ook een gesloten systeem en wat zou ik dan moeten doen volgens jou om zoiets te laten werken of is het simpelweg niet mogelijk om dat goed te laten werken zonder nadelen ?
|
|
|
Bozo |
Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 24 February 2012 14:21:43 |
Database Professional

283 Topic posts Private message
1990 Corrado 1.8 G60
|
alles is mogelijk
druk en hoeveelheid liters lucht berekenen
aan de hand daarvan de groote van de diverter kiezen,
elektronische vacuum regeling voor je diverter maken en berekenen bij welke klepstand of lastvraag de diverter open moet gaan en hoeveel.
makkelijker en wat ik persoonlijk mooier vind is een fluitende lader alleen doet niet elke lader dat.
|
|
|
wesjuhg60 |
wesjuhg60 from Netherlands (Zeeland) posted @ 24 February 2012 15:12:48 |
Database Noobie
21 Topic posts Private message
1991 Corrado 1.8 G60
|
Oo okee dan en dan zal dat geen problemen moeten geven en jaa dat vind ik ook mooi maar ik heb pas me g lader vervangen voor een hele nieuwe van ruud 16v g60 maar dank je wel voor het mee denken is toch wat moeilijker als een deverter op een turbotje bouwen
|
|
|
This topic counts 1 page 1 |